Eesmärkide täitmine


13.mai


Kaks ja pool kuud on kiirelt möödunud. Oleme püüdnud püsida enda poolt seatud eesmärkide täitmise suunal.
Meie eesmärgid on seatud sellised, et peame liikuma pideva arengu kursil.
Saame vaadata tagasi, et analüüsida seni tehtut ja selle põhjal seada uued sihid, mille poole pürgida.
Eesmärgi täitmisse andis enamus õpetajatest oma panuse.
Hea meel oli selle üle, et oma tegevusi klassis püüti rohkem läbi mõelda, kusjuures peeti silmas mitte ainult aine õpetamise vaid ka digipädevuste õpetamise eesmärke. E-õppe päevaks õpilastele antud ülesanded olid selle tõestuseks. Torma kooli päeval said lapsevanemad näha, et õpilased oskavad digivahendeid ka õpieesmärkidel kasutada ja pööravad sellele ehk ka kodudes enam tähelepanu.
Õpetajad arutlesid sageli vahetundides erinevate vahendite kasutamise üle, pädevamatelt kolleegidelt küsiti nõu ja abi. Hea nõu ja abiga olid meile toeks koolitajad Maarja Kask ja Veiko Hani.
Kogusime kokku õpetajate parimad praktikad ehk õppetunnid, mis õnnestusid hästi. Uue õppeaasta eel, augustikuus on plaanis läbi viia parimaid praktikaid tutvustav õppepäev, kus iga õpetaja saab tutvustada õnnestunud digitundi.
Laiemas plaanis on kavas üle vaadata ainekavad, et digipädevuste õpetamine oleks neis selgemalt lahti kirjutatud.
Loeme oma senise teekonna eesmärkide täitmisel õnnestunuks, kuid kõik jätkub tulevikuski.


09.mai
Baaskoolitus- õpetaja Maarja Kask

Teemadeks:

Padlet http://padlet.com/ 
Popplet http://popplet.com/
Ristsõnade koostamise keskkonnad



09.mai
HEAD UUDISED 😊
Koolile saabus täna super uudis. Meie ettevõtlike õpetajate Mare, Katrini ja Tauri eestvedamisel saatsime taotluse Proge Tiigri programmi seadmete taotlusvooru 2019. Selgus, et meie projekt sai rahastuse.
Saame täiendada oma vahendeid robootika valdkonnas ja lisaks on võimalik soetada koolile 3 D printer, mille abil programmeerimist, disainimist ja modelleerimist õppida. Õpetajad saavad ennast selles valdkonnas arendada sügisel vastaval koolitusel ning laienevad võimalused õpilastele digipädevuste õpetamiseks.


08.mai

Meie õpetajad muutuvad järjest digipädevamaks. Digipädevuse puudumine võib osutuda probleemiks sünnipäevapeole jõudmisel. Täna ootas meid kõiki sünnipäevakutse, mis nägi tavapärase kutse asemel  välja hoopis QR koodina, kuhu oli salvestatud häälsõnum. Lisatud oli ka juhend, kuidas toimida või vajadusel paluda abi digipädevamalt kolleegilt.

03.mai 


ÕPETAJAD KÜLAS KONGUTA KOOLIS, ÕPILASED E-ÕPPEL

Digikiirendi projekti raames oli meie kooli õpetajatel võimalus külastada Konguta kooli, et sealset toimetamist uudistada ja põnevatest tegemistest osa saada ning malli võtta.




Kus ja millal kasutada digiõpet?


Õpime Konguta kolleegidelt


Õpilased ei saanud selleks päevaks puhkepäeva, vaid õppisid kodus, kasutades selleks arvutit või nutiseadet. See ei olnud nende jaoks esmakordne kogemus, sest oleme ka varasemalt oma koolis e-õppe päevi korraldanud.

Õpetajad kasutasid erinevaid keskkondi, kus õpilased said ülesandeid lahendada.
Kasutusel olid näiteks järgmised keskkonnad 
 https://app.wizer.me/  https://www.taskutark.ee/m/ https://learningapps.org/ https://padlet.com/,  https://studio.code.org/ lisaks kasutati ülesannete andmiseks ja lahendamiseks Stuudiumi Tera keskkonda, õpilased lahendasid teste keskkonnas https://eis.ekk.edu.ee/ ja kasutasid otsingut Googles ja Wikipedias erinevate ülesannete täitmiseks.
Õpilastes arendatavad digipädevused olid läbi erinevate ülesannete järgmised:

  • sisuloome
  • salvestamine
  • infootsing
  • probleemlahendusoskused
06.04
TORMA KOOLI PÄEV

Tähistasime kooli 331. sünnipäeva. Sellel päeval olid kooli tundidesse oodatud ka lapsevanemad. Loodusõpetust õpiti 3D kino abil. Õpetajad kasutasid õppetöö läbiviimiseks erinevaid võimalusi digivahendite ja keskkondadega.
Eesti keele tunnis kasutati Blue-Bot-e omadussõnade õppimiseks ja silpidest sõnade koostamisel.



 QR koode kasutades toimus orienteerumismäng koolimajas, mille abil õppisid õpilased tundma kooli ajalugu.





  Tahvelarvutitega õpiti ettevõtluse teemadel, mängiti ettevõtlusega seonduvaid mänge. 


03.04 (Maarja Kask)
Baaskoolitus I

Teemaks oli g-maili konto loomine ja efektiivne otsing Googlega.
pildistamine, turvalisus, jagamine


01.04 (Veiko Hani)
Rätsepakoolitus II 

  • Tahvelarvutite kasutamine õppetöös. Õpiotstarbeliste äppide otsimine  ja paigaldamine oma ainest lähtuvalt.

21.03
Ühiskoosolek õpetajatega 
  • idee tutvustamine
  • eesmärkide püstitamine
  • ettepanek digipädevuste kaardistamiseks 26.03
Õpetajate digioskuste kaardistuse tulemus:
Made with Padlet
21.03 (Veiko Hani)
Rätsepakoolitus I
  • Tutvusime keskkondade Padlet, Learning Apps võimalustega ülesannete koostamiseks.







2 kommentaari:

  1. Olete tõesti tublid!
    Viiratsi Kool õnnitleb ProgeTiigri projekti eduka koostamise puhul. Siit edasi läheb kõik veel ainult põnevamaks.
    Robootika on huvitav ja õpetlik samaaegselt. Robootika aitab arendada loomingulist ja kriitilist mõtlemist, probleemide lahendamist jm
    Teie blogis hakkas silma teie viis digipädevusi kaardistada. Väga huvitav lahendus. Kahju ainult, et padlet-keskkond piirab tasuta võimalust ainult kolmele veebitahvlile. Tuleb otsida teisi valikuvõimalusi.
    Midagi ei ole teha, aga pilt ütleb enam kui tuhat sõna. Pildimaterjal annab edasi midagi, mida kirja ei oska panna. Samas on need ka omamoodi toimuva tõenduseks ja loovad meeleolu.
    Soovime edu arendusprojekti eesmärkide poole püüdlemisel. Julgustamine ja kõigi kaasamine on pidev ja meeldiv protsess. Raske ka, eriti kui väsimus on peal.
    Julge ja haritud õpetaja julgeb katsetada ja võtab vigu kui võimalust õppida. Koostöös ja omavahel suheldes ületate kõik takistused. Meie saime aru, et koosolemised ja koos arutamised on väga olulised osad, eriti kui toimub midagi uut.
    Edu Teile Viiratsi Kooli poolt.

    VastaKustuta